الأربعاء، ٢٤ ديسمبر ٢٠٠٨

امورتى الحلوة في( KG1)




اليكم امورتى الحلوة اللي في KG1

بصراحة من فترة طويلة وانا عايزة اكتب عن امورتى الحلوة واعتقد انها هتيقي سلسلة من أمورتى لانهم اموراتى الحلوات الثلاثة بس انا هبدأ بالصغيرة كما سُئل أحدهم ذات مرة عن أحب أبنائه إلى قلبه، فأجاب: "الصغير حتى يكبر، والغائب حتى يعود، والمريض حتى يُشفى"، ايوة يعنى الصغيرة الجميلة واللي هتجب لي المورستان يعنى يا خلق انا اذاكر اولي اعدادى دراسات وعلوم وبعدها ادخل في أ-ب-ت والمشكلة ان البنية مش عاجبها تروح المدرسة وكل يوم مش عايزه اروح المدرسة اصلي مش عايزة اقف في الطابور ونروح المدرسة ونتحايل عليهم ميقفهوهاش في الطابور وبعد معاناة يوافقوا مع ان الطابور رائع وتفرح وانت بتتفرح علي العيال كده وهم واقفين ،تقوم الحلوة بعد كل ده تقول انا هقف في الطابور شغل عيال صحيح طبعا شكلنا كان فظييييييييع مخبيش عليكوا انا حسيت انى غلطت انى دخلتها المدرسة في السن ده يعنى هي هتكون اربع سنوات في فبراير الجاى بس خلاص بقي قضي الامر هحاول ازق علي قد ما اقدر السنة دى ، بس الجميلة فجأة لقتها بتقول مع نفسها كده كلام اركز شوية الاقيها بتقول سورة الاخلاص بتقولوا ايه ياولا اه والله بتسمع سورة الاخلاص زى العسل اقول قشطة لا طلعت مش غلطانة شكلها هتطلع قماش ، وبعدين كل يوم اروح الشغل متأخر علشان الست سارة ولما حد بسألنى اقول عندى kg1 يعنى ايه ...احكي الحكاية من اولها . واخر اليوم اقعد احكى حواديت واغنى حبيبة امها، وامورتى الحلوة يعنى كده اد خمس ست سبع مرات لما صوتى يروح والصداع يشتغل

المرة الجاية بقي للبكرية ونشوف عاملة فيا ايه

وعلي راي عمنا الكبير شوقي: فإن رحمت فأنت أم أو أب......هذان في الدنيا هما الرحماءُ

هناك ١٠ تعليقات:

دعوة الفردوس يقول...

بوست ززززي العسل

موقف الطابور ده جامد جدا يحرق الدم الصراحه

نفسي اوي لو بابا يكتب عني اشوف هيقول ايه

اظن هكتب حاجه واحده



حسبي الله ونعم الوكيل

لأول مرة بأعمل اعلان عن مدونة بس
مدونة

فبهداهم اقتده


انطلقت بفضل الله محتاجين دعمكم ادخلوا واتعرفوا عليها

رفقة عمر يقول...

ماشاء الله ربنا يباركلك فيهم
امورة قوى ربنا يحميها يارب

رفقة عمر يقول...
أزال المؤلف هذا التعليق.
رفقة عمر يقول...
أزال المؤلف هذا التعليق.
الفقيرة إلى الله أم البنات يقول...

ماشاء الله تبارك الله
ان شاء الله ربنا يقويك ويقدرك
بعد الكبار ما يتزوجوا
هى دى اللى هتنور ماما وتبقى الونس والصديقه
بخصوص الطابور
المشكله مش فى الطابور
انت بس استعجلتى.ماهى بتروح حضانه ولا طابور ولا وجع دماغ
ربنا يحفظها ويحميها هى واخواتها البنات
ويرضى عنك وعنهم

غير معرف يقول...

هى مش بس امورتك الحلوة هى كمان بنوتى الحلوة سارة مش بنت اختى لا بل انا امها كمان هذا احساس عندى قوى جدا هى فعلا شقية اوى وعليها حركات ونطق لبعض الكليمات شاى بلبن من غير لفت والمقصودمنها(التفل) بحبها جدا جدا زى اى ام بتحب بنتها ربنا يخليهالك


قتطى

blue-wave يقول...

ربنا يخليهالك يارب

زوجة جداً يقول...

كلما أقتربت مما تحبين يخرج منك أكثر مما تحبين وخاصة أموراتك أو أبوأموراتك...
عيون أمورتك "الله أكبر"تنثر فى البوست
مشاعر حميمية وروح شقية..ابن الوز
صحيح عووووووام.......زهرة

http://kasperb4.blogspot.com/ يقول...

:D
ربنا يخليهاك ويباركلكم فيها
يللا على بركة الله
يادوب على ما اكون نفسي تكون بئت عروسة
:D
انا بحجز اهو
:))

غير معرف يقول...

ساره إسم جميل و شقاوه أجمل
ياترى إيه رايك فيها و هى بترقص مع هنا مونتا ؟

نور